+86
Rickttz29
Muramasa
Tesalos
Alex el caballero
Gabriel20
JakobRock
pato03
Caballero.dorado
Preach
Derfel Cadarn
Murker
thezomberdanny
Zdovenjir
BlueKelly
Raks0
CESTO
gocho
herbert
MrKRaKus
blesker
daniloquendo
davidmaster7
freiser4
Impacto
Gosh13
Lance03
Zonanegra
ultimatux
kabro
abelpavon
bladewood93
marty2206
danguerrero70
droideka
SlayerBur
neshko
Panchodsa
moisesjra
JairxDD
Magnos
akajuniorbaby
Diefg
juanra95
Tiby
Khas
C04x
joaquin87
willy107
Feitus11
josemount
Pajaro13
maxicongre
shilentkarma
stugking
NicFrost
Mariscal87
jayrossj
TesalosII
Rique_Al
Albkn
Winder
xander
Juancantillo11
Chuy
Light
rubioiopz
Hysan zeydar
M4klor
carloncho36
boalmo
Rey Alayen
Anghil
monna
ImanolCB
Munykang
histon
bertoweb
ElNano
maxtor07
karimbas
engelxD
Mikeboix
lucien
El Barón
Celian D'Aristide
Hernanxd16
90 participantes
[SP][ES] Age of Arthur
Sondeo
¿Qué te parece este mod?
- [ 48 ]
- [29%]
- [ 81 ]
- [50%]
- [ 25 ]
- [15%]
- [ 8 ]
- [5%]
- [ 1 ]
- [1%]
Votos Totales: 163
Munykang- Miliciano
Facción : El Imperio Terran
- Mensaje n°51
Re: [SP][ES] Age of Arthur
Vamos a probar que tal esta este mod.. tiene buena pinta jugare en ingles mientras espero la nueva versión de la traducción gracias!!!!
jayrossj- Miliciano
- Mensaje n°52
Puse el mod y se ve mal al entrar en algun castillo las paredes amarillas incluso en la ropa sale el molesto color amarillo alguien sabe que onda con el mod?
Mariscal87- Miliciano
- Mensaje n°53
Buenas
Me descargue el Mod hace poco y me gusta mucho. Ahora estoy haciendo las misiones de Merlín y tengo problemas para hacer las del Carnwennan, El Cesto, El Santo Grial, El Cuchillo y El Cuerno (en esta ya revise las aldeas y no encuentro al Toca-Cuernos en ninguna. Me podéis echar una mano en terminarlas?
Gracias de antemano a los que respondan o no.
Gracias de antemano a los que respondan o no.
Celian D'Aristide- Traductor
Facción : Clan del Cuervo
- Mensaje n°54
Nueva versión 3.0: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Lista de cambios:
Fixes:
- Major scene AI mesh overhaul / fixed and or improved every castle and town siege / battle mesh in the game!
- Major game optimizations, improved battle size and memory usage issues
- fixed missing sword texture 'rusty_a'
- includes AOA tree fix
- includes 2.71 fixes
- fixed some village AI meshes
- fixed a missing grass texture
- fixed ambushes only using one scene
- fixed issue with Advanced witch troop
- fixed one of my village quests not appearing in game
- fixed some village scenes
- fixed trial treason lords not being removed from play if player chose beheading.
- fixed Mab's third quest firing before player had finished the first two.
- fixed a potential issue with 3rd Mab quest.
- fixed wrong message showing if player has permission to recruit in towns, but there is no troops available.
- fixed game getting stuck if player is wounded during sheepskin siege event.
- fixed some troop dialog leading to battle menu
- fixed an issue with send assassin
- fixed an issue that sometimes caused nothing to happen when your child is born
- fixed some issues with surprise attack
- fixed castle prison breaks
- fixed issue when sneaking into castles.
- fixed setting kingdom color and rename kingdom not working
- fixed player patrols crash issue some were experiencing
- fixed promoted companions not hiring men if your kingdom was founded by building villages.
- fixed a potential op error in bandits go to lairs script.
- fixed trainer dialog in refuge
- fixed a ferry travel issue
- other general polishing and fixes
- fixed an opt error when on 'move cattle quest' and cattle is on your ship
- fixed a companion map banner mis-match.
- fixed any player built village monastery, or pagan shin from appearing in game as the opposite building.
- fixed an issue that was preventing your children from growing up.
- the kill your husband / wife quests can now be completed.
- fixed an issue with wrong repeating message if/when peasant rebels are defeated.
New Content:
- Added twelve new items
- Added new lord quest for Saxon/jute/Angle players = sack Lundien
- Added new mid-game quest for Saxon/jute/Angle players
- Added new lady quest
- Added new village quest, return missing slave
- Added new village quest (if player is lord), help with disease
- Added new village quest {if player is lord), capture runaway bride from next village
- Added real battering rams to sieges!!
- Added musicians to feasts
- Ambushing completely changed/reworked. You can now set an ambush by hitting Ctrl A and accessing the new ambush menu
- You can now pay a traveler to tell you where an unknown companion is if close by
- Added option for town smiths to improve weapons and armors
- Added OSP hairstyles full credit to Jaymosuke
- Added FREELANCER OSP!
- Expanded Freelancer to support sea battles.
- The starting player age you choose at game start now effects your appearance as well as your attributes
- Every year your character will look older and age
- You can now build ports for your newly built towns if close to water.
- Added option of continuing on as your first born son or daughter if you are killed in battle, or die of old age!!
- If continuing as your child, you now need to worry about other siblings plotting against you.
- You can now introduce your sisters/daughters to lords at feasts and arrange engagements / marriages
- You now have special options when talking to your daughters
- added option of pillaging lumber mills if refused protection money
- added torturing of prisoners if player is town lord and has a prison tower
- added 15 new (non-historical) ladies to game to increase dating options
- added a new ferry for river Thames crossing
- added new tavern keeper dialog and bounty quest options, also a new quest is possible here.
- building messenger posts in villages now gives that village a messenger troop to use.
Adjustments:
- polished some scenes
- polished some troops
- balanced some items
- changed Coria siege to latter
- made sure Camelot and the Kingdom of Britons start out as friends
- changed some starting relations between kingdoms to better reflect the times
- improved AI to rebel leaders, they should now be able to take castles and towns by siege.
- adjusted / reworded almost every troop tree in game
- adjusted how companions are placed in taverns, this will see them a little more spread out (and more fitted to their backstory) instead of bunching together in a few places.
- adjusted sea script for travel from Decantouion
- adjusted economy slightly
- adjusted / fixed some trade routes
- Other general improvements and fixes.
Facción : Imperio de Calradia
- Mensaje n°55
Genial, acabo de actualizar el post inicial con las nuevas características e imágenes
PD: Para quien tenga problemas con que el mod pida la clave de activación de Viking Conquest seguid estas instrucciones:
PD: Para quien tenga problemas con que el mod pida la clave de activación de Viking Conquest seguid estas instrucciones:
1) Entrad en la carpeta del mod, por ejemplo: D:\SteamLibrary\steamapps\common\MountBlade Warband\Modules\Age of Arthur 3.0
2) Abre el archivo Module.ini
3) Ve a la tercera línea del archivo y borra el último cero para que quede así: operation_set_version = 117
4) Guarda los cambios.
- : :
Facción : Imperio Calrádico - República de Polonia
- Mensaje n°56
Mikeboix escribió:PD: Para quien tenga problemas con que el mod pida la clave de activación de Viking Conquest seguid estas instrucciones:
1) Entrad en la carpeta del mod, por ejemplo: D:\SteamLibrary\steamapps\common\MountBlade Warband\Modules\Age of Arthur 3.0
2) Abre el archivo Module.ini
3) Ve a la tercera línea del archivo y borra el último cero para que quede así: operation_set_version = 117
4) Guarda los cambios.
Lo iba a comentar a un usuario pero pensé que iría contra las reglas del foro jajajaja.
- : : wyrd bi∂ ful ārǣd
- Mensaje n°57
No creo que cuenta como crackear el juego, sinceramente xD es un truco demasiado sencillo como para que sea ilegal, la verdad.
- Mensaje n°58
Buen dia, Disculpad, alguno podria pasarme el archivo frank_armors.brf de este mod? deberia estar en la carpeta Modules/Age of Arthur 3.0/resource, se me daño por alguna razon que desconosco y mi internet es bastante lento como para descargar el mod entero otra vez ya que debido a esto, modbd siempre me jode la descarga al 98 o 99% porque se acabo el tiempo -.-
stugking- Miliciano
- Mensaje n°59
hola alguien tiene una guia de las misiones de los 13 tesoros de Merlin???
Mikeboix- Emperador
- Mensaje n°60
NicFrost escribió:Buen dia, Disculpad, alguno podria pasarme el archivo frank_armors.brf de este mod? deberia estar en la carpeta Modules/Age of Arthur 3.0/resource, se me daño por alguna razon que desconosco y mi internet es bastante lento como para descargar el mod entero otra vez ya que debido a esto, modbd siempre me jode la descarga al 98 o 99% porque se acabo el tiempo -.-
Prueba a seleccionar el enlace que dice "try another mirror" cuando estás descargando desde moddb y entonces seleccionas algún servidor que quede cerca de tu país. Los que dicen EU si vives cerca de Europa o el que dices US si más bien vives cerca de Estados Unidos.
- Mensaje n°61
Nuevo parches 3.1: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Mensaje n°62
Edito: Lo hizo Mike ya xD.
- Mensaje n°63
Buenas! estoy jugando hace dias a este mod y por fin puedo independizarme. Construí mi primera aldea y todo muy bonito. el problema es que cuando por fin puedo mejorar la aldea para convertirla en una ciudad (ya construí los tres edificios necesarios) me dice un mensaje "necesitas mas de 300 de población aquí" algo asi, ¿como hago par subir la población? o.o help me!!
- Mensaje n°64
Nueva versión 3.2: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
**Para los que tengais la versión 3.1 este es el link del parche para pasarlo a la 3.2*** [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- CHANGES:
3.2 change log:
- Includes all 3.0 changes and fixes
- includes 3.1 patch fixes
- fixes player unable to kill deer in hunter starting story
- fixes your children's name sometimes being reset as "Your Child" instead of name you picked for them
- fixes child notes not being available to be seen in notes window
- hopefully fixes an issue with village icons
- fixes NPC children being given lands before adulthood
- fixes some dead lords from having lands
- fixes a ferry only going one way.
- fixes a possible bug where your wife thinks you sold your child at the market.
- hopefully fixes an issue with NPC aging & disappearing hair.
- fixes an issue with freelancer not remembering rank if enlisted lord is defeated
**Para los que tengais la versión 3.1 este es el link del parche para pasarlo a la 3.2*** [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Mensaje n°65
Gracias Celian, actualizado.
- Mensaje n°66
Han sacado un hotfix para unas texturas: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Mensaje n°67
creo mi personaje empiezo como esclavo, entra en escena la emboscada termino de hablar con los guardias suena el cuerno de batalla, se traba todo, y aparece un cartel q dice "invalide opcode 16" alguna solucion?
Mikeboix- Emperador
- Mensaje n°68
maxicongre escribió:creo mi personaje empiezo como esclavo, entra en escena la emboscada termino de hablar con los guardias suena el cuerno de batalla, se traba todo, y aparece un cartel q dice "invalide opcode 16" alguna solucion?
Actualizando Warband a su versión más reciente deberías solucionar ese error: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Mensaje n°69
Hola! alguien pudo encontrar al guardia que se robo el cuerno? recorrí todas las aldeas que te dice que tenes que investigar y en ninguna apareció.
Canta, oh diosa, la cólera del Pelida Aquiles; cólera funesta que causó infinitos males a los aqueos y precipitó al Hades muchas almas valerosas de héroes, a quienes hizo presa de perros y pasto de aves -cumplíase la voluntad de Zeus- desde que se separaron disputando el Atrida, rey de hombres, y el divino Aquiles.
josemount- Miliciano
Facción : Depende del oponente
- Mensaje n°70
shilentkarma escribió:Buenas! estoy jugando hace dias a este mod y por fin puedo independizarme. Construí mi primera aldea y todo muy bonito. el problema es que cuando por fin puedo mejorar la aldea para convertirla en una ciudad (ya construí los tres edificios necesarios) me dice un mensaje "necesitas mas de 300 de población aquí" algo asi, ¿como hago par subir la población? o.o help me!!
Yo todavia estoy en esta parte pero construye todos los edificios, la poblacion sube sola si la aldea tiene prosperidad, al entrar en ella te lo dice arriba "la aldea xxxxxx es rica y prospera muchos aldeanos estan llegando a ella" o algo parecido, alguna vexz cuando entras en la aldea y le das a mejorar a ciudad te dice en ingles su aldea necesita 300 para mejorar poblacion actual 200 o la que tenga, la mayoria de las veces te dice eso de necesitas 300 para mejorar, es el unico sitio donde he podido comprobar los habitantes que tiene, pero ya te digo yo todavia estoy en esa fase, bajo ningun concepto entres en guerra porque como te la saqueen se acabo tu reino, te cuesta mucho dinero la paz pero siempre mando algun npc con bastante habilidad de persuasion a pedir la paz hasta que la consiga mejorar
josemount- Miliciano
Facción : Depende del oponente
- Mensaje n°71
Te lo actualizo un poco, he conquistado otra ciudad porque mejorar esta es una ardua tarea, si quieres saber la poblacion que tiene pones el raton encima de ella y boton derecho, habla con el anciano del pueblo para ver si necesita algo, de vez en cuando te da una mision de traerle 17 granjeros o siervos o esclavos y no reclutes soldados en esa aldea porque se restan de la poblacion que tenga
Pajaro13- Miliciano
- Mensaje n°72
Pajaro13 escribió:Hola! alguien pudo encontrar al guardia que se robo el cuerno? recorrí todas las aldeas que te dice que tenes que investigar y en ninguna apareció.
Me autorespondo, encontré el cuerno cuando cree mi propia aldea. La persona que lo tenía estaba escondido en ella.
Canta, oh diosa, la cólera del Pelida Aquiles; cólera funesta que causó infinitos males a los aqueos y precipitó al Hades muchas almas valerosas de héroes, a quienes hizo presa de perros y pasto de aves -cumplíase la voluntad de Zeus- desde que se separaron disputando el Atrida, rey de hombres, y el divino Aquiles.
Feitus11- Miliciano
- Mensaje n°73
Alguien podria hacer una guia porq para la historia principal es un lio
Y no he encontrado ningun compañero
Y no he encontrado ningun compañero
- Mensaje n°74
Nueva versión 4.0: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
- Changelog:
Fixes:
fixed a few spots on map lords would sometimes got stuck
fixed unsupported pretenders being given lands early.
fixed getting stuck if you raid a monastery
fixed dialog with Saxon Commander recruited from holy sites.
fixed / added a different way for wife to check if player has lost or sold child, fixing bug- this has also fixed a bug with lost child if player was raising child after wife's death.
fixed a potential break to Merlin quests if quests are taken after Arthur has been killed somehow
fixed game crash when seeing your ships in your lair
fixed when giving a fief (but forgot that you have none), game getting stuck bug. couldn't find the issue...already fixed?
fixed building slave market giving wrong text
fixed an opt error if you send an assassin, but party is defeated before they reach their target.
made assassins stop running away if target party is hostile.
fixed an issue with assassin in tent
fixed a minor dialog bug with capture runaway bride quest.
fixed some companions giving wrong text when objecting to king support missions.
fixed killing deer sometimes not giving venison
fixed a minor issue with bring cow for sacrifice quest
fixed your siege scout giving wrong center history.
fixed another issue with wolves of Peartoc and added new challenge to Peartoc if helping Merlin
fixed an issue with continue as child scripts not starting upon players death.
fixed a bug with AI lords raiding villages-
fixed siege of your upgraded/built forts, battering ram should now be pushed. -
fixed / added some new code if you loss your kingdom by having your village court raided. -
Fixed issue with upgrading villages to towns
fixed upgraded town scenes
other general fixes and polishing
New Content:
Your journal will now update as you complete important game events
You can now face the late game Saxon invasion fleet before they land, pick whether to help or fight the Saxons and fight an epic sea battle either way.
Added 17 new items
Added new sound when traveling on your ship
You can now hire midwives when wife is close to birth, decreasing chance she will die in child-birth
Added some more effects when casting spells
You will now be indited for treason if you're caught assassinating your own faction's leader
Added new pagan gods dependent on your starting culture
You now have ways of improving relations with your spouse and preventing adultery
You can now confront your spouse (and or their lover) if they are caught cheating on you.
Added dialog options when talking to your children before adulthood
Added 4 new high king quests
Added new lord quest
Deserter parties can now raid villages
Added two new special raiding parties spawned by tavern keeper bounty quests, including one for players who like fantasy and play AOA with magic turned on.
Wanted fugitives now get more experienced the more bounties you take.
You can now sell slaves to villages to increase population and make money.
Adjustments:
if on sack Lundian quest and you do a surprise attack, you will now no longer loss relations with your king if your king was the one who gave you the quest.
lessened the severity of relation loss with Kings slightly when doing surprise attacks.
improved the attractiveness of most kingdom ladies
the religion of your built villages is now set dependent on which troops you used to found the village
polished some troops
fixed mead not appearing enough in game
fixed tar not appearing enough in game
owning sheep in your inventory now produces more wool
adjusted wolf attack random event, wolves should now charge and your companions should now follow you.
made Saxon elite troops more fearsome
some minor adjustments to the female companion love quest
made a few southern villages Roman culture
re-arranged order of beards so that beard growth script makes logical sense now.
adjusted player ambushing / improved effectiveness slightly, troop placement and adjusted some scenes
if a faction leader dies and his only heir is his daughter, you will take over if she is also your wife.
added some more cheat options
- Mensaje n°75
Gracias Celian, actualizo el post.
También ha dicho el creador que posiblemente sea la última versión del mod, y que pronto estará trabajando en otro nuevo mod.
También ha dicho el creador que posiblemente sea la última versión del mod, y que pronto estará trabajando en otro nuevo mod.
|